İyi Ki Bu Düştesin - Yılmaz Odabaşı

İyi Ki Bu Düştesin şiiri - Yılmaz Odabaşı

İyi Ki Bu Düştesin



I

Nehirler yarışır, çağıldar gözlerinde
o nehirler benim nehirlerimdir…

Aşk
ki azar azar benim yerimdir.
Üşüyorsam, sokaktaysam, yalnızsam,
gözlerin ey yâr, benim evimdir…


/Vurulup düştükçe…
Düştükçe seni sevmekten caymayacağım;
gece insin, el ayak çekilsin gelip kapında ağlayacağım…/


İyi ki bu sestesin.
Dünyayı ısıtan nefestesin.
Bir haydut gibi gezinirim kapında.
Kalbimde tutuşan ateştesin…



II

Rüzgârlar uğuldar, savrulur gözlerinde.
O rüzgârlar benim rüzgârlarımdır.


Aşk
ki azar azar benim yerimdir.
Suskunsam, bozgunsam,bulutsuzsam,
gözlerin ey yâr benim evimdir


İyi ki bu düştesin.
Her sabah ışıyan güneştesin.
İyi ki yoksuluz bulutlar gibi
Bu soğuyan dünyada sımsıcak fırınlar gibi…


/Vurulup düştükçe…
Gece insin, el ayak çekilsin gelip kapında ağlayacağım…/


Yılmaz Odabaşı

KaynakMazeretimŞiirdir Güncelleme: 25.12.2018

Yorumlar

Bu Ayın Öne Çıkanları

Anne Ne Yaptın - Cahit Sıtkı Tarancı

Ömer Hayyam'dan Seçme Dörtlükler

Yerlerimiz - Hasan Hüseyin Korkmazgil

Beklenen şiiri – Necip Fazıl Kısakürek

Türk Edebiyatında Alfabetik Ünlü Şairler Listesi

Osmanlı'da Şair Padişahlar ve Mahlasları, Divanları

2. Uluslararası Nazım Hikmet Şiir Ödülü Başvuruları Nasıl Yapılacak?

Pir Sultan Abdal Kimdir? Hayatı, Sanatı, Şiirleri

Merhaba - Yaşar Kemal

Altındağlı Bir Kıza Şiir – Adnan Yücel