Yerlerimiz - Hasan Hüseyin Korkmazgil

Yerlerimiz şiiri - Hasan Hüseyin Korkmazgil

Yerlerimiz 


ben işçi çocuğuyum evladım
demiryolu atölyesi işçilerinden
     emekli şükrü'nün oğluyum
ekmekle doydu karnım
ekmekle avutuldum
ekmekle korkutuldum
sen sofraya havyar da koysan kuzu kızartması da
     önce ekmeğe varır elim
çilemin adı benim
     ekmek kavgası

hiçbir şey istemedim şu dünyadan kendim için
         ne köşk ne araba ne para
tükürmüşsem içine
         senin tapındığın o sıfatların
satıyorsam emeğimi yok pahasına
ben işçi çocuğuyum evladım
         benim davam başka dava

Hasan Hüseyin Korkmazgil


(Kaynak: Selam Yaratana / Emek Şiirleri; Hazırlayanlar: Eray Canberk / Gülsüm Cengiz; Evrensel Basım Yayın; 2.Basım Ekim 2015; sayfa 107)



Kaynak:MazeretimŞiirdir Güncelleme:09.01.2019

Yorumlar

Bu Ayın Öne Çıkanları

Anne Ne Yaptın - Cahit Sıtkı Tarancı

Ömer Hayyam'dan Seçme Dörtlükler

Cemal Süreya Şiir Ödülleri 2012

Sevda Üstüne - Bedri Rahmi Eyüboğlu

Beklenen şiiri – Necip Fazıl Kısakürek

Türk Edebiyatında Alfabetik Ünlü Şairler Listesi

Osmanlı'da Şair Padişahlar ve Mahlasları, Divanları

Beni Düşün Unutma - Yusuf Hayaloğlu

Bebeklerin Ulusu Yok - Ataol Behramoğlu